dissabte, 11 de setembre del 2010

Ademuz - Casas Altas: Un passeig pel Túria

Ara fa quasi un any que Maria José i jo, aprofitant el pont d'Octubre, vam anar al Racó d'Ademús on vam disfrutar d'esta illa valenciana incrustada entre les províncies de Conca i Terol. Allí vam fer dos rutes de senderisme, la primera d'elles va ser mes be un passeig molt lleuger entre el poble d'Ademús i el de Casas Altas mentre la segon ja va ser un poc mes llarga, encara que amb un nivell de duresa molt baix, que ens va dur a la "Cruz de los tres Reinos".
La nostra base d'operacions la teníem en la Val de la Sabina que és un poble amb molt pocs habitants que fins fa poc estava quasi abandonat i que poc a poc pareix que va recuperant-se. Estàvem allotjats en la casa rural La Tosca en l'habitació el Cubo (encara que és una casa rural té serveis d'hotel rural) i hem de senyalar que els propietaris ens van cuidar de forma excepcional.

Esta ruta com ja he dit és un passeig que es pot realitzar amb tota la família sempre que es comence des del punt final, ja que ens va costar molt trobar el punt inicial i vam haver d'eixir a la carretera amb el perill que suposa.

Característiques de la ruta:
  • Data de realització: 9 d'octubre de 2009
  • Senderistes: Maria José i Ernesto.
  • Distància: 8,26 km
  • Desnivell positiu (D+): Encara que el track marca 359 m, és molt menys. És una errada del gps al no variar quasi d'altura.
  • Tipus de terreny: Pista de terra.
  • Temps total utilitzat per a fer la ruta: 2h 35 min.
  • No existix cap font d'aigua en la ruta.
  • Els senders no estan senyalitzats.
  • Ortofoto:

Arribada al punt d'inici

Encara que nosaltres eixirem a la carretera, el punt d'inici ha de ser el que ix des de el col·legi de primària "Nuestra Sra. del Rosario" que està ubicat en la vall o llit de riu que hi ha davant d'Ademús. El col·legi es veu des de la N-330 que travessa Ademús i està prop del camp de futbol. A partir d'este punt s'ha de buscar el Túria i fer que este es quede a la teua esquerre (situant-me en el mateix sentit que la baixada de l'aigua).

Descripció de la ruta

La ruta transcorrix sempre paral·lela al Túria i amb la vegetació pròpia d'una vereda de riu o predominen els xops. Nosaltres per qüestions de temps no vam arribar a Casas Altas i ens vam tornar una vegada vam veure el poble.  A esta altura de la ruta ja podem apreciar un massís amb una poblada pinada en la seua falda. A continuació unes quantes fotos del passeig.

Creuant Muntanyes ha dit...

Un "racò" molt xulo que mostres a les teues fotos, espere anar prompte.
Salutacions!

erorfos ha dit...

Està molt be este lloc, però sols és per a un passeig molt lleuger, el mes bonic és la zona de la "Cruz de los tres Reinos" i la zona del Calderón o Cim Barracas. Espere publicar-ho en breu, ara toca ajudar a mon pare amb el tractor i l'arròs, jajaja.